Plánování svatby krok za krokem

28. 02. 2024 Plánování svatby krok za krokem

Svatba je největší událostí, kterou si chce každá nevěsta i ženich opravdu užít. Než ale skutečně nastane den D, čeká vás mnoho příprav a zařizování. Připravili jsme pro vás harmonogram plánování svatby, díky kterému na nic nezapomenete a vše budete mít včas připravené. Nemáte na plánování čas, buňky, nebo zkrátka chcete být v klidu a nechat přípravu vašeho důležitého dne na někom, kdo s tím má více zkušeností? Pak je tu pro vás Zámecký catering se službou svatba na klíč. Rádi se postaráme o veškeré přípravy včetně objednání místa na svatbu, příprav svatební hostiny, objednání svatebních šatů vašeho gusta i samotné organizace svatebního dne.

Kdy s plánováním svatby začít

Říká se, že svatba by měla proběhnout do roka a do dne od zasnoubení. To znamená, že na plánování svatby máte minimálně rok, který je obvykle dostačující. Záleží ale také na velikosti svatby. Jestliže chcete pouze malou svatbu se svědky a rodiči, pravděpodobně vám bude stačit méně času. Obecně platí, že čím víc lidí na svatbu pozvete, tím jsou přípravy složitější a zaberou vám více času.

Chcete-li pozvat celou rozvětvenou rodinu, přátele a známé, přípravu nepodceňte a začněte radši dříve nežli později. To samé platí i v případě, že si chcete vše dobře promyslet a být po celou dobu plánování v klidu a bez stresu. Anebo vsaďte na profesionální pomoc od Zámeckého cateringu, který se o celou přípravu svatby postará za vás přesně podle vašich představ a přání. Pomůžeme vám se vším od místa svatby, svatebních šatů, snubních prstenů až po svatební hostinu a svatební dort.

Co je potřeba v samotném začátku plánování svatby promyslet

Než se pustíte do hledání vhodných míst na svatbu a objednávání svatebních šatů, snubních prstenů a dalších nezbytností na svatbu, je důležité promyslet následující:

  • Rozpočet na svatbu – od něho se odvíjí celé plánování, protože svatby obecně nejsou levnou záležitostí a čím větší svatbu naplánujete, tím dražší bude.
  • Orientační počet osob na svatbu – ať víte, pro kolik lidí máte objednat hostinu a kde můžete svatbu uspořádat.
  • Druh svatby – přejete si církevní svatbu v kostele, jednodenní svatbu někde na zámku či zahradě, rychlou svatbu na úřadě, anebo velkolepou vícedenní svatbu, kde všechny hosty pohostíte a ubytujete?
  • Roční období pro svatbu – chtěli byste zimní svatbu, či letní svatbu? Záleží vám na přesném datu svatby, nebo budete vybírat pouze orientačně, například kdykoli od srpna do září. Pokud si stanovíte přesné datum, počítejte s tím, že může být náročnější najít to pravé svatební místo.
  • Styl svatby – přejete si svatbu uvnitř, nebo venku? Záleží vám na určitých barvách svatby či nějakém speciálním stylu? Od toho se bude odvíjet například oblečení, ale také obuv nebo květinová výzdoba.

Harmonogram plánování svatby

Máte sestavený rozpočet, orientační počet osob, vymyšlený styl svatby a představu o tom, v jakém prostředí by se váš vysněný den měl konat? Pak můžete začít se zařizováním.

Místo pro svatbu

Výběrem místa pro svatbu se obvykle doporučuje začít. Obzvlášť v případě že chcete lokalitu, o kterou bývá vysoký zájem. Taková místa totiž bývají zamluvená mnoho měsíců, ale i rok či dva dopředu. Plánujete svatbu na zámku nebo svatbu v přírodě? Obě tyto varianty a mnoho dalších najdete v naší nabídce svatebních lokací, které pro vás můžeme zajistit.

Seznam hostů na svatbu

Vy i váš partner byste si měli vytvořit vlastní seznam hostů. Následně je spojte dohromady a společně proberte, zda jste na někoho nezapomněli. Myslete také na svůj rozpočet a počet osob upravte podle něho.

Svatební hostina – místo, občerstvení a svatební dort

Zjistěte si, zda je možné mít svatební hostinu na stejném místě jako obřad. Časté to bývá u různých venkovských statků, které jsou dnes populárním místem pro svatbu. Nenašli jste takové místo a musíte řešit složité přejíždění a dovážení jídla? Nechte to na nás. Rádi vám zajistíme takové místo na svatbu, kde může proběhnout nejen obřad, ale i samotná hostina.

Strachovat se nemusíte ani o občerstvení na svatbu. Nabízíme vám výběr mezi svatebním menu či svatebním rautem, který je skvělou variantou, jak potěšit chuťové pohárky všech svatebčanů. Nabízíme široký výběr pokrmů včetně vegetariánských. Nabízíme rauty studené i teplé. Veškerá jídla připravíme a na místo hostiny dopravíme. Rádi zajistíme také vynikající zákusky a svatební dort. Během celé hostiny se postaráme o servírování v případě hostiny i o doplňování rautových stolů v případě rautu.

Svatební menu: Jak vybrat perfektní pokrmy pro vaši svatbu

Ubytování pro svatebčany

Pokud plánujete vícedenní svatbu, pak je potřeba ubytovat všechny hosty. Pokud je však svatba jednodenní, pravděpodobně se bude jednat pouze o ubytování svatebčanů z daleka. Určitě se s nimi domluvte dopředu a promyslete, kde je ubytovat – v místě svatby či hostiny, u vás doma, nebo třeba v nedalekém hotelu.

Výběr svatebních šatů a obleku pro ženicha

Spolu s výběrem svatebních šatů můžete vybírat také šaty pro družičky. Máte-li zvolené konkrétní svatební barvy, šaty můžete vybírat v těchto odstínech. Vypadá moc hezky, když jsou všechny družičky sladěné – nejen barvou, ale i podobným stylem šatů.

Bílé svatební šaty pro nevěstu

Výběr snubních prstenů

Snubní prsteny vybírejte tak, aby vyhovovaly vám i vašemu partnerovi. Přece jen je budete nosit každý den. Nezapomeňte si v klenotnictví domluvit zkoušení a datum vyzvednutí.

Svatební oznámení

Svatební oznámení je vhodné odeslat nejpozději 2–3 měsíce před svatbou, proto s přípravou začněte alespoň o měsíc dřív. V pozvánkách uvádějte kromě data a místa svatby také čas příjezdu svatebních hostů. Nezapomeňte ani na styl a barvu oblečení. Vhodné je uvádět, zda jsou vítány svatební dary či upřednostňujete finanční dary. Měli byste také požádat o vyjádření účasti na svatbě.

Spolu s pozvánkami si můžete nechat vyrobit také jmenovky na stůl, které jsou velmi praktické a zásadně vám pomohou s usazováním hostů na svatební hostině.

Zasedací pořádek na svatbě

Vyjádřili se všichni svatební hosté? Pokud ne, zkuste je obvolat a zjistit, zda dorazí. Poté se domluvte v místě svatební hostiny na sestavení stolů, ať můžete naplánovat zasedací pořádek. Držte se seznamu hostů a posaďte k sobě rodiny a kamarády. Pozor na případné rozvedené páry i jiné hosty, kteří mezi sebou nemají vřelé vztahy. Je vhodné je posadit dál od sebe, abyste tak předešli nepříjemnostem.

Výběr svatebního fotografa a kameramana

S výběrem svatebního fotografa i kameramana si dejte na čas a vybírejte pečlivě. Video i fotky jsou krásnou památkou na celý život. Doporučujeme se s fotografem domluvit na focení nejen aranžovaných fotek, ale i momentek. Z těch často vznikají ty nejkrásnější fotografie.

Hudba na svatbu

Rozhodněte se, jakou hudbu byste si na svatbu přáli. DJ? Smyčcový kvartet? Klavírista? Důležitý je nejen styl hudby, ale zásadní je výběr mezi hudbou živou či playlistem z počítače. Obecně bývá častá a cenově přijatelná kombinace obojího. Pro obřad a hostinu klidná romantická živá hudba jako podkres, ve večerních hodinách k zábavě něco živějšího a tanečního z reproduktorů.

Svatební účes a svatební líčení

Svatební účes i líčení je vhodné sladit nejen s barvami svatby, ale také se stylem svatebních šatů. Některé šaty si vyloženě říkají o vyčesané vlasy nahoru, k jiným se hodí spíše rozvolněný účes. Šikovné vizážistky i kadeřnice zvládnou prakticky cokoli a poznají, co vám sluší. Zásadní však je, abyste se vy samy cítily dobře. Pokud nevíte, na koho se obrátit, rádi vám vizážistku i kadeřnici, které vás nalíčí a učešou podle vašich přání, zajistíme.

Svatební kytice

Spolu se svatební kyticí objednávejte také kytice pro družičky, případně korsáže na ruku. Dále také korsáže pro ženicha a svědky a květinovou výzdobu stolů, sálu i svatební výzdobu auta. Nezapomeňte vše objednat tak, aby to ladilo s barvami svatby.

Chystáte se na házení svatební kytice? Pokud ano, ale zároveň byste si kytici rády nechaly usušit či zarámovat, doporučujeme objednat ještě jednu kytici, která bude podobná, ale menší a levnější a s tou můžete házet bez výčitek.

Svatební květinová výzdoba stolů včetně dekorací

Na co nezapomenout při plánování svatby

Máme pro vás ještě tři důležité tipy, které vám zajistí klidnější spaní, ušetří vás stresu i případných potíží.

V první řadě si nezapomeňte zkontrolovat platnost vašich dokladů. Na svatbě je budete potřebovat. Je také vhodné se předem objednat na změnu dokladů. To platí především pro nevěsty, které mění své příjmení, případně pro ženichy, pokud přijímají příjmení nevěsty.

Dále vám doporučujeme krátce před svatbou (cca týden nebo 14 dní) obvolat všechny vaše dodavatele a ověřit si, že vše běží podle plánu, všichni mají správné pokyny a dobře zapsaný termín dodání.

Chystáte velkou svatbu a je toho mnoho, o co se i v samotný den D musíte postarat? Poproste své kamarády, svědky či družičky, zda by vám s organizací pomohli anebo vsaďte na profesionály, kteří vám pomohou nejen v den D, ale také s celou organizací, všemi přípravami a zařizováním. Pokud si chcete ušetřit starosti a stres s přípravou a zároveň nechcete organizací zatěžovat své blízké, kteří si vaši svatbu chtějí také především užít, pak je ideálním řešením právě svatba na klíč. O vše se přesně podle vašich požadavků postarají profesionálové a vy tak budete mít jistotu, že se na nic nezapomene.

Svatba na klíč od Zámeckého cateringu aneb organizace svatby profesionály

Rádi byste přenechali organizaci svatby na někom, kdo už má s plánováním svatby léta zkušeností? My v Zámeckém cateringu se v této oblasti pohybujeme již více než 20 let, proto se můžete spolehnout, že váš vysněný den zorganizujeme přesně podle vašich představ.

Nabízíme vám službu svatba na klíč, v rámci které se můžeme postarat o veškeré přípravy, objednávky, komunikaci s dodavateli, organizaci před svatbou i během ní nebo samotnou obsluhu na svatební hostině. Stačí, když nám v začátku sdělíte všechny požadavky a v průběhu příprav budete na telefonu.

Konkrétně pro váš velký den zařídíme následující nezbytnosti:

  • pomůžeme s výběrem místa na svatbu i s celkovou přípravu svatebních prostor
  • zajistíme ubytování pro svatebčany nebo jejich rozvoz
  • sestavíme svatební menu nebo svatební raut podle vašich preferencí a zajistíme i přípravu pokrmů
  • pomůžeme s výběrem svatebních šatů, obleku pro ženicha i s výběrem snubních prstenů
  • postaráme se o výběr kadeřnice a kosmetičky
  • zajistíme návrh svatebních oznámení
  • objednáme svatební kytici i další svatební výzdobu nejen z květin
  • zajistíme fotografa a kameramana
  • objednáme kapelu nebo DJ na svatbu podle vašeho hudebního vkusu
  • naplánujeme svatební zábavu i zvyky a tradice, které na svatbě chcete mít
  • dohlédneme na chod celé svatby
  • postaráme se o závěrečný úklid

Pokud si od nás necháte váš svatební den zorganizovat, ušetříte si nejen mnoho starostí, ale také financí. Díky našim výhodnějším smlouvám s dodavateli od nás získáte lepší cenu.

Svatba na klíč: Postaráme se o vše, abyste si svůj den užili naplno

Zámecký catering – organizace nezapomenutelných oslav a akcí všeho druhu

Chystáte svatbu a rádi byste její plánování nechali na nás? Neváhejte nás kontaktovat. S cateringem máme mnoho zkušeností. Za vše mluví reference od našich klientů. Rádi vám pomůžeme připravit nejen svatbu vašich snů, ale nabízíme také catering na oslavy narozenin, baby-shower, firemní večírky a různé plesy či kongresy.

Autor článku

Zuzana Spudichová
Zuzana Spudichová

Po střední ekonomické škole mě má láska ke knihám a českému jazyku zavála trochu jiným směrem. A tak jsem na vysoké škole vystudovala Jazykovou a literární kulturu. Při studiích jsem využila příležitosti a na krátký čas jsem se přesunula do Norska, které probudilo mou vášeň k cestování. Mými dalšími koníčky jsou čtení, sledování filmů a ve volných chvílích se věnuji i korekturám textů.

Zeptejte se na cokoliv nebo rovnou poptejte catering. Budeme se vám věnovat

* *
*

Abychom Vám mohli zaslat nabídku na míru a…

urychlili komunikaci, připojte do své poptávky co nejvíce informací - předpokládaný počet hostů, místo konání události, představy o podávaném jídle a speciální přání. V co nejkratší době odpovíme detailním návrhem a v případě Vaší spokojenosti se pustíme do realizace jednoho z nejpříjemnějších zážitků v životě Vás i Vašich hostů.


Zasláním formuláře souhlasíte s uchováváním osobních údajů v souladu s ustanovením § 5, odst. 2 zákona č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Souhlasíte s tím, aby Vaše osobní údaje, které tímto poskytujete společnosti Zámecký catering s.r.o. , byly zpracovány a vedeny v elektronické databázi, pouze pro účely výběrových řízení a maximálně po dobu 1 roku. Souhlas může být kdykoliv písemně nebo elektronicky odvolán.


Vaříme s láskou,
servírujeme s vášní

Co může být krásnějšího než příprava vynikajících jídel z vybraných surovin a jejich následné servírování hostům? Milujeme naši práci a zakládáme si nejen na podávání perfektního menu, ale i na celkovém dojmu z pořádané akce. Spokojené úsměvy jsou pro nás největší odměnou.

Tým Zámeckého cateringu